tisdag 9 mars 2010

Njuter av solen

Jag njuter av solen, precis som katten. Han ligger orubblig på bordet där solens strålar värmer. Pillar man på honom tittar lite lojt på mig och undrar vad jag gör. Det ser ut som om han tänker "Låt mig vara nu, matte!"

Han gillar inte när det är kallt ute. Är torktumlaren är igång ligger han och gonar ovanpå den. Om jag lägger mig för att vila är han snabbt på plats under mitt täcke. Att han överlever när min kropp gör sig hörd är ett under. Jag hade storknat för länge sedan.

Men nu sitter vi här och njuter av solen ett tag till. Jag borde skriva lite men det är så skönt i solen, det känns att den behövs. Man blir så glad. Nä nu ska jag nog brygga lite kaffe och ta en knäckemacka,det är dags för mellanmål. Innan jag sätter mig vid datorn igen. Fördelen med solen är att katten håller sig borta från datorn. Jag får vara ifred. Tack solen för att du värmer våra frusna själar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar