måndag 13 september 2010

Indragna timmar

Jag blir så upprörd när jag ser hur Försäkringskassan drar in timmar för handikappade. Jag har just sett på nyheterna hur man har dragit timmar för en man som har svår parkinson. Det är de som är drabbade är de som blir sämst bemötta. När man då ser den dåliga reklamen som går på tevekanalerna från Försäkringskassan blir jag förbannad. Det är alltså det pengarna går till istället för handikappade människor som behöver hjälp. Är det verkligen så här det får gå till? Och inte nog med det sjukvården blir sämre. En vän till mig satt på akuten i åtta timmar utan att få hjälp. Man hade nämnligen inte den röntgen som han behövde göra i funktion. Han var tvungen att komma tillbaka på en vardag. När då politiker säger att man ska se till att akuttiden ska sänkas till 4 timmar undrar jag hur de har tänkt sig att det ska fungera när det inte finns tillräckligt med läkare som kan ta hand om patienterna snabbare. Politiker behöver hamna där själva för att förstå hur det faktiskt fungerar. Hur ska människor få Försäkringskassan och sjukvården att göra en bättre och snabbare bedömning när inte ens politikerna har koll på hur verkligheten ser ut. Man kan bara hoppas att det blir bättre efter valet men helt säker är inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar