onsdag 14 april 2010

Att skriva en bok

Tänk vad en bok kan göra nytta. När jag låg på sjukhuset pratade jag med sjuksköterskorna både i Lund och i Stockholm. I Lund skulle man lägga en beställning på två exemplar av min bok Livet Pussel. I stockholm pratade jag en kille som arbetade på avdelningen. När han såg min bok berättade han att han hade läst delar av den. Den hade varit med i deras undervisning när han utbildade sig till sjuksköterska. Det var min tanke från början att den skulle vända sig till just vårdpersonal. Han berättade att någon i hans klass hade läst och gjort en utvärdering av boken. Det skulle vara intressant att läsa. Jag tror fortfarande att den är nyttig för såväl vårdpersonal och för dem som har en sjukdom, men även för dem som inte bär på någon sjukdom. Mycket för att människor ska förstå att man faktiskt kan leva ett normalt liv trots en sjukdom. Jag har uppfyllt en del av min mission in life när jag gav ut boken. Den har verkligen kommit till nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar